tisdag 27 maj 2014

NU RÄCKER DET

I söndags var det val. Då skulle man rösta på det parti man ville skulle representera Sverige i Europaparlamentet. Jag förstår att alla inte har intresset och inte orkar sitta och kolla igenom allt om alla partier. Men man kan ju i alla fall kolla in det man har bestämt sig för att rösta på, vad de står i andra frågor t.ex. Det tar gissningsvis ca 10 min. Till ett val som man ska stå för i 5 år kan det tyckas inte vara för mycket begärt.

Jag talar för alla partier. Men i synnerhet till Er som gick och röstade på FI. Jämställdhet i all ära, men vad tycker FI mer? Vad var det egentligen du la din enda röst på? Var det egentligen det här du ville skulle representera Sverige?

Jag tycker alla som röstade på FI (och alla andra med för den delen) borde läsa denna debattartikel.. Jag är medveten om att den är väldigt kritiskt skriven men det står ju också rakt upp och ner vad de har skrivit i sitt partiprogram.


(för att lära artikeln tryck på bilden eller här)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar