måndag 26 maj 2014

FULLA MUGGAR (TYP)

Jag förstår inte vad folk pratar om när de undrar vad jag egentligen gör om dagarna. Senaste dagarna har jag varit politisk rådgivare, chaufför, barn/kattvakt, fågelräddare och professionell livsnjutare!!

Livsnjutare på heltid

Den här lilla krabaten gav sig ut på, vad jag antar, sin första flygning. Tyvärr gick det inte så superbra och han kraschade in i uterummet. Satt bara och skakade och pappa sa att någon katt kommer äta upp han så fort den får chansen. Och mamman satt i skogen och lät helt hysteriskt. Men som den certifierade fågelräddaren som jag är satt jag och vaktade han till han lugnat ner sig lite och såg till att han inte blev mellanmål för någon liten kisse!! Sedan bar jag upp honom i trädet där fågelskriken kom ifrån och satte han på en gren. Han blev så rädd när jag bar upp han att han bajsade ner sig :((( Men i morse när jag tittade på grenen så satt han inte kvar så antingen har han trillat ner och blivit uppäten eller så har mamman äntligen kommit till undsättning på något sätt!! Jag hoppas verkligen det!! Lila fogeln.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar