onsdag 25 december 2013

MIN JUL

Min jul går till lika dant varje år. Jag går upp, tittar på sista avsnittet på julkalendern, äter frukost (måste innehålla gröt, även om man hatar gröt (det har mamma bestämt)), sen öppnar vi julklapparna som de rödklädda fyllot kommit med och sedan beger vi oss till mammas släkt (pensionärer och vi), efter kalle anka åker vi vidare till pappas släkt (höjdpunkten)! 


Maiden var tvungen att vara julklädd bestämde jag. Då sa mamma att hon måste ha den ut och in för den är gosigare på utsidan. Därav ser det väldigt konstigt ut. (och jag och maiden som inte var sams innan...)

Ölmössan på!!!

Såhär såg jag ut!!

Mamma var glad. För hon fick alkohol i present.

Anländer hos farmor och farfar. Farfar älskar pynt och blinkande lampor. Det kanske syns.

Min kusin hade rymt till Malaysia men hade lämnat sin hund med oss. Det var de roligaste jag hade sett hahahah 

Faster var glad som vanligt!!

Trots att det inte var några barn med (den yngsta var 13) så invisades alla med att "klart som fan vi ska ha en tomte!!" Så så blev det!!

 Tycker det är så kul med pappas släkt. Även om det är en aning högljutt, en aning frispråkigt och en aning för mycket alkohol så är det inget jag skulle vilja vara utan på julen!! Men kan förstå att alla nya får en chock till en början... haha


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar