tisdag 12 maj 2015

CAMPING TAJM MADDERFAKKERS

För två helger sen bar jag mig ut på ett litet äventyr med familjen här!! Jag fick testa på det italienska campinglivet. Najs och hyffsat chill helg!!

En av höjdpunkterna. På lördagen åkte vi till en bad, ett av italiens sista och kändaste naturliga källa som inte blivit uppköpt eller på något sätt begränsad av almänheten. Den här var helt öppen i naturen så självklart gratis. Lätt värt ett besök om man har vägarna förbi!!
Det syns kanske inte så väl på bilden men det rök ifrån den eftersom den fortfarande är varmare än luften, runt 38-40 grader, men det var najs att hinna va där nu innan det blev så varmt. Nu hade det nog inte varit så skönt att gå ner i det varma vattnet!!

Fick även en kompis vid badet!! Så vacker!!



Någon stad vi besökte på kvällen. Så pinsamt men minns aldrig namnen haha ska kolla upp detta!! Väldigt mysig klassisk italiensk stenstad.

Lekte lite med min kamera. Vill egentligen lära mig. Hade varit så najs. Men orkar inte lära mig haha. Så experimenterar mig bara fram haha



En annan höjdpunkt!! Alltså dis efterrätt. Var på en resturang i den typiskt italienska stenstaden och jag var lite extra exotisk och beställde in något jag inte riktigt förstod vad det var. Föräldrarna beställde även in vildsvin och lever. Men tyckte nästan min var bäst. Till efteråt när jag googlade vad jag hade ätit... Så nu har jag även testat komage!!
Det bästa var ändå efterrätten till höger. En av de bästa någonsin. Det är någon form av ricotta-bollar. Har kommit på att jag gillar ost-efterrätter haha. Och tillsammans med bären och såsen alltså mmmmmmmmmmmmm




Min lilla extrafamilj
Höjdpunkt nummer 3. Gelato i glutenfri strut på torget i Siena. Torget är ett av de kändaste och mest omtyckta i Italien. Kan förstå varför!!


Känns inte som jag reser någonting och att jag har all tid i världen men när jag ska försöka att få ihop de här blogginläggen fattar jag att jag nog gör endel haha. Det senaste har det i princip blivit någon resa varje helg. Vilket såklart är asnajs. Tycker alla. Utan min plånbok :( ahahah


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar