söndag 24 maj 2015

VERONA BABY

Ni som varit lite uppmärksamma kan se att jag har gjort en mindre renovering av bloggen! Det kändes som det var dags. Kände för en förändring. Och då föll det ju självklart på min kära favorit"färg", guld. Tyckte det blev ganska fint!! Ville hålla det så simpelt som möjligt. Men kan nog hända att jag ändrar lite mer det närmaste.
Bloggen är ju min lilla bebis som kommer vara kvar typ föralltid. Det går bara i vågor hur mycket tid jag har att spendera på den och hur mycket inspiration jag har. Och just nu har jag ganska mycket tid och min inspiration har kommit tillbaka! Får se hur länge det håller i sig bara!!

I och med denna förändring breddade jag också bloggen så jag kan ha större foton, youtubeklipp osv. Får se hur det blir! Det här blir första inlägget jag testar. 


Nog om det! Nu ska jag försöka komma ikapp med mina reseinlägg. Tror bara det är denna, och om jag ska kompletera Florens lite! Har även bilder från när vi äventyrade upp i tornet här i Bolonga! Var riktigt najs faktiskt. Det kommer!!!!

Här kommer lite bilder från när jag och Jessie var i Verona! Riktigt trevlig dag! Även om vi inte kom iväg förrän två, fem timmar i Verona räckte ganska lagom! 
Jessie inhandlade lägligt äntligen en selfiestick precis innan vi åkte. Måste också skaffa en!! hahah

På stationen i Verona!! Så nöjda att vi kom fram ahahaha

Något colloseum-liknande!! Hade ingen aning att det fanns i verona med!! Det var liksom mitt i stan vid det störta torget. Där vi senare också avslutade kvällen och jag hittade glutenfri pasta!!

Giulietta (Julia som i Romeo och Julia) och hennes hus och balkong. Fattade dock inte på vilket sätt?? Om det var någon film som var inspelad där eller om historien var på riktigt och hon bodde där eller om det var balkongen som författaren hade använt som inspiration???? Mycket oklart. Mycket turister dock så något var det!!
Tydligen så var det också en grej att få en bild där man grabar Julietts bröst. Ska tydligen ge tur!! Det var fast och fint

Även här klättrade vi tornet. Det var najs, fin utsikt. Men inte mitt favvotorn här i Italien. Kommer tappa räkningen på alla torn överallt. Nästan trött på det. Torn och vulkaner. Tack det räcker


Fin stad!! Det var en mysig och väldigt lagom stad, enligt mig! Men jag hade inte åkt från sverige bara dit på en weekend elr nått. Men det är värt om man är i närheten eller på en rundresa eller nått!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar