onsdag 29 april 2015

FLORENS!!

Förra helgen åkte jag upp (ner? Måste lära mig lite italiensk geografi!!!!) till Florens, elr Firenze som det heter på italienska!!. Även om jag hade velat se staden så fanns det något mer som lockade!! Mamma och pappa hade nämnligen åkt dit på en weekend så jag joinade dem ett par dag. Hade såå mysigt. Var för lite tid bara. Både för staden och för att träffa mina föräldrar... Men nu är det bara en månad tills vi ses igen!!

Så söta. När vi först träffades. En pizza slice och ett glas vin på det. Var så glad å se dom. Hade saknat dom så. Fast fattade inte det förrän jag såg dom...

Hittade en hel del ställen med glutenfritt faktiskt!! Varför just här vet jag inte. Här med glutenfri bruchetta.
[kollade igenom bilderna mamma skickade och kan ju konstatera att någon fotomodell blir det aldrig av mig!! Kameran älskar inte direkt mig!! Den snarare hatar mig. Typ mer än Gudrun hatar män]

Jag framför Husbron (har säkert ett namn men nu säger vi husbroen!!) Var lite besatt av den för jag trodde att det var den som är med i filmen Parfymen, men såg filmen häromdagen och det var inte ens den :( ahhahah cool ändå


Mamma och jag med en drink i solen. Så najs väder var det


Alla 3!! Mamma övar på selfies/groupies... Och hon konstaterade att hon behöver en selfie-stick... hahaha



Klättrade även upp i tornet (nej vet inte vad det heter heller!!!!) Så najs utsikt. Men det tog aldrig slut. När vi trodde vi var uppe fanns det typ fyra etapper till. Extremt trångt och folk i båda riktningarna. Stod att det inte var för folk med cellskräck men trodde inte det skulle vara så farligt..!! Men fick en mindre panikattack men överlevde ju det med!! Det var ändå värt det i slutändan. Tröttnar aldrig på höjder och utsikter!!

Så underbar helg. Men fick att börja tänka på hemma. Och påminde mig om vart "hemma" faktiskt är... Fram tills jag träffade mina föräldrar är det som jag hade förträngt allt innan. Förmodligen för att orka vara så långt hemifrån så länge.. Men de påminde mig igen.. Och jag fick för första gången sen jag kom hit riktig hemlängtan.. Och har det fortfarande. ..
Men jag är ju snart hemma igen!! Får försöka njuta så mycket jag kan när jag väl är här. I helgen ska jag på campingsemester med familjen här till någonstans i Toscana. Blir nog najs!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar