tisdag 26 maj 2015

FAVVOKAKAN

Igår bestämde mig jag äntligen för att baka min morotskaka!! Har tänkt på det sen jag kom hit då jag trodde det var typiskt svenskt och därför lite kul, men sen engelskorna sa att det var väldigt engelskt och Fabio sa att de har det här också kändes det mindre exotiskt!! Men tydligen är de inte riktigt samma här, de har absolut inte färskost på och ingen kanel i så blev lite exotiskt ändå!!

Tycker den blev väldigt vacker :D Dock inte lika kul att äta.. Den blev liksom smulig. Som glutengrejer brukar bli iofs, men morotskaka brukar vara en av de grejerna som inte blir det utan bli saftigt ist pga av morötterna.. Vet inte varför det blev såhär den här gången.. Kollade runt lite och många har olja i för extra saftighet men här har de ju bara olivolja och det blir nog inte så gott... haha

Någon som har tips på något "svenskt" jag kan baka/göra nästa gång???



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar