lördag 11 april 2015

UTE PÅ TATTEN IGEN

Förra helgen var jag nere hos min värdmammas familj i södra Italien. Hade ännu en chill helg där jag  i princip bara åt, sov och spelade spel. Besökte några vackra städer med


På fredagen åkte vi till Matera. En gaaaammal stad där de har bevarat många av de gamla boningarna där de levde till stor del i grottor i bergen. Och sen byggde lite väggar utåt. Så före man går in så är det som en vanlig vägg de byggt men när man går in så är det en grotta. Om ni fattar!!


Den äldre delen. Väldigt vackert med!!

Särskillt när mörkret föll


Staden de bodde i heter Montemilone. Liten liten stad med typ 1000 invånare. Men med en kyrktäthet som jönköping ;) Fanns typ en affär, en bagare och tre kyrkor.
Ett torg framför den största kyrkan, i den äldre delen av Montemilone. Står dock i trappan in till kyrkan så kyrkan syns ju inte på bilden!! Men tyckte det var fint att de hade gjort en så pass stor väggmålning mitt emot

Montemilone!!

Påskdagen!
Här firar man ju som de flesta andra länder påsk på påskdagen. De har en stor påsklunch. Väldigt inte-liten. Det var förrätt, 2 "första-rätter"(pastarätter), en "andrarätt"(kötträtt) och så tårta och massa olika kakor och konfektyr till efterrätt. Slog nog mitt mätt rekord ännu en gång. Åt inget på kvällen och kunde inte ens äta frukost dagen efter HAHA. Men gott var det!!
Vi  minus Fabio, Patrizias mamma, pappa, systrar och svåger

Andra helgen i rad jag spenderade på ett vackert ställe med trevliga människor och blev matad med god mat haha. Så oerthört tacksam för alla (tills för en stund sen) okända människor som tar in mig som en i familjen/gänget och visar en ny kultur och nya perspektiv. Så evigt tacksam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar