måndag 15 december 2014

VIL INTÄ

Trodde det skulle bli jätteskönt att åka hem efter två veckor. Att det skulle bli skönt att komma tillbaka till sitt "vanliga" liv. Trodde nog helt ärligt inte att jag skulle trivas så bra. Men nu känns det skitjobbigt att åka hem. Trots att jag vet att jag ska komma tillbaka haha. Klart det ska bli kul att träffa min "riktiga" familj och alla kompisar osv igen. Men har träffat mycket mer människor än vad jag trodde. Kommit in i livet här. Lärt mig en hel del Italienska. Och trivs med familjen. Har ju alltid sagt att det skulle vara super om man kunde jobba som "hemmafru"och det är ju i princip vad jag gör nu haha


Jag tror att anledningen till att jag inte gillade Italien från början var för att jag fortsatte vara "svensk" när jag kom hit och då stör man sig på det andra gör, men när man kommer på att man också kan vara "italiensk" och tränga sig lite, göra helt knäppa saker i trafiken, prata högt och ljudligt och gå in med skor så är det ganska nice!! hahah


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar