onsdag 17 december 2014

SISTA KVÄLLEN I BOLOGNA...

...i alla fall för i år. Blandade känslor nu. Var taggad på att i alla fall få se snö men nu verkar det ju inte som jag kommer få det ändå haha vi får väl se!! Men har ju en massa annat att se fram emot såklart. Inviga Julias (och tåbajs, men mest vår och julias) nya lägenhet, ska bli så kul!! Och dessutom förhoppningsvis fira juldagen och nyår med sköna brudar!!
Okej det ska bli ganska najs att komma hem ändå. Men känns ändå som det är jobbigt att åka precis när jag börjar komma in i det. Italienskan börjar släppa (lite grann i alla fall), jag har börjat köra (och parkera) som en italienare, börjat hitta i staden (bra för att vara mig) och kommit närmare barnen (idag lämnade jag de i skolan och den lille kramade mig hejdå och pussade mig på kinden, awww) dessutom börjat vänja mig vid att äta pasta varje dag, äta kakor till frukost, dricka superstarkt kaffe och att parmesan är en mer given krydda än salt på matbordet. Men när jag kommer tillbaka kommer jag säkert in i det lika snabbt igen, hoppas jag!!
Just nu längtar jag mest till lussekatter, mina doftljus och mitt duntäcke hahah

See u in January!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar