söndag 14 december 2014

A GOOD DAY

Igår hade jag en jättego kväll. Jag åkte först in till centrum med Paola (som är au pair i den familjen jag var på middag hos) Kollade lite på Zara Home osv. 
Mötte sen Erin och Florence (två engelska au pairer) och tog en sväng på utställningen som just nu pågår här. Grafiska designers från hela europa som ställer ut sina verk!! Fick ingen direkt inspiration haha men ändå häftigt. Där träffade vi även Florence kompis och hans tjej. 
Gick till ett cafe i väntan på att bestämma var vi skulle ta vår aperitivo. Hade aldrig varit på det innan så hade ingen aning om vad det var.Men väl där kunde jag konstatera att jag blev väldigt besviken på exotiskhet-skalan. Där väntade nämligen en hederlig svensk After Work haha. Typ exakt samma sak. Dock ägde detta stället. Godaste hemmalagade pommesen  jag ätit och de hade så mycket som jag kunde äta. Så mycket +!!! Minns inte senast jag var så mätt, för bara 7 euro med hahah måste tillbaka dit!!

När jag var så mätt att mina byxor var på bristningsgränsen gick vi genom hela staden. Så mysigt på kvällen. De stänger av alla gator inne i stan för bussar och bilar så det är folk över hela gatorna. Jättemysigt. Men vi gick i alla fall till en engelsk bar som har öl från massa lokala bryggerier i england, bl.a där ifrån Florence kommer. Eftersom jag fortfarande inte dricker öl rekomenderade hon dock en lokal cider också ifrån stället där hon kommer ifrån. Den var jättegod men inte så smart att dricka cider när man är så mätt haha!!

Jag och Paola och den engelska cidern!!
Mysigt ställe. Var lite Bongo-stämning. Alla satt och spelade spel och chillade haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar