tisdag 25 mars 2014

MUTCHO IMPORTENT!!

Alla 37 (Hade dock för mig att jag läst någonstans att det var fler tävlande i år en någonsin... Men det stämde ju inte då alltså!!) bidragen för i år har nu utsetts. För er med inte lika stor koll som eurovisionörden!! Tycker allmänt att nivån är ovanligt hög!! Finns ju såklart många undantag haha men överlag är det otroligt starkt startfält enligt min åsikt.

Om förra året var året då flest sjöng på annat språk än englska sen de släppte det fritt, måste i år vara rekord för flest som sjunger på engelska!! En del av låtarna har jag dock hört på flera olika språk så oklart vilket som de kommer tävla i. Tycker dock det är lite tråkigt att de flesta sjunger på engelska, jag tycker ju det är kul när alla sjunger på sitt eget språk och man inte fattar nått hahah



Mina favoriter hittills är nog ändå armenien, ungern, irland, island och norge. Hoppas ni kan era flaggor!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar