onsdag 12 mars 2014

ETT LITET HALVÅRSPROJEKT

OBS, läs med en nypa salt!

älskar mina 4kronors-shorts!!!!!

Detta är ett litet projekt jag har hållit på med i ett halvår. Jag gjorde det mest för mig själv (för att jag alltid har velat ha ett mage som jag kan visa upp med stolthet!!) men också för att bevisa ett par saker

1. Först och främst ville jag bara visa att man kan faktiskt åstadkomma någonting utan att bombadera twitter, facebook, instagram med lovord om hur duktig man har varit på gymmet, sin färgglada fruktfrukost eller bilder på nya illrosa löparskor som kommer användas en gång.
Jag ville göra det här efter ett kärt ordspråk jag lever ganska mycket för; "work hard in silence, let success make the noise"

2. Jag ville motbesvisa de som alltid kommer med ursäkter. Jag ville visa att pengar, tid eller kunskap varken är en förutsättning eller en ursäkt.
Vad det gäller pengar har jag lagt ner ca 0:-. Jag har inte köpt några färgglada träningskläder, något gymkort, några redskap eller något dyrt proteintjohejsan. Det enda redskapet jag har använt, förutom min egen kropp, under den här tiden, är en köksstol.
Jag ville också visa att tid inte heller är någon ursäkt. Till de som säger att de verkligen vill men man har verkligen inte tid till det just nu, sen efter när man inte har så mycket plugg/jobb, när barnen blir lite äldre osv.
Under den här tiden har jag lagt i snitt 5 minuter per dag. Vissa dagar 15 min och sedan hoppat över ett par dar. Men i snitt 5 min skulle jag säga. MAX. Det har jag klämt in när jag har kunnat. Under större delen av den här tiden har jag nämnligen pluggat fulltid på universitet, haft en intensiv nollningsperiod, haft två extrajobb (ett här i lund där jag bor och ett i jönköping) och ägnat stor tid åt skrivande och tecknande.

Och slutligen, att man inte behöver någon som helst kunskap. Jag kan ingenting haha. Jag har inte kollat upp något, inte frågat någon. Jag har bara gått på mig själv, testat mig fram och tänkt logiskt.
Vad det gäller maten har absolut inte haft något kostschema eller liknande. Jag har bara använt sunt förnuft. Inte trycka i mig en extra kaka när jag är proppmätt bara för att jag får för mig. Känna efter mer helt enkelt. Men jag har absolut unnat mig.

Jag vet inte vad jag vill att det här ska leda till egentligen. Jag ville bara visa att ursäkter endast är för de lata. Jag var så trött på att höra folk säga för 15de gången "nu ska jag köra igång på riktigt!" Jag har tänkt "hur svårt ska det vara att bara göra det??" och det har jag sagt med. Och då fått till svar alla dessa ursäkter. Att jag inte fattar för jag aldrig har försökt. Detta var första gången jag ville åstadkomma någonting. Och det gjorde jag. Är så glad att jag är en doer istället för snacker!! BAAAAAAM

Det här är dock bara en början!! Återkommer om ytterligare ett halvår igen!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar