måndag 17 februari 2014

ATT VARA FÖDD I "FEL" LAND

Två fina bilder ifrån när vi åkte åtta pers i en taxi i min favoritstad all time. Saknar det något sjukt. Jag tror inte någon kan förstå hur det är att vara född i "fel" land. Hur man kan komma till ett land som är helt främmande, med ett främmande språk och en annan kultur och ändå känna sig mer hemma än vad man gör i staden och landet man är född och uppvuxen i. 



Sitter hela tiden och försöker klura ut hur jag ska kunna flytta. Hur jag ska kunna leva där, försörja mig, få en ny vänkrets, lära mig ett nytt språk. Men samtidigt går jag ju en utbildning som förmodligen leder till att jag får jobba med det som verkligen intresserar mig. 
Så frågan är, ska jag leva i ett land som inte känns som hemma och jobba med det jag vill, eller leva i det land där jag trivs och är lycklig men jobba men något jag kanske inte brinner lika mycket för? 
Jag tänker att jag har de här tre åren på mig att bestämma mig. Men samtidigt vill jag åka nu. Imorgon helst. Jag blir en helt annan människa där. Jag lever verkligen i nuet och känner ett enormt lugn (mina föräldrar trodde jag var hög varje gång jag skypade med dem haha). Sen kan det ju vara så att det försvinner när det blir min vardag. Men det kan jag ju inte veta. Jag måste ju testa för att se. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar