måndag 5 januari 2015

AGNES CECILE

Eftersom art (hatar ordet konst!!) är så stor del av mig och mitt liv tyckte jag att det var på tiden att jag delar med mig lite av det här på bloggen med!! Så jag kommer i några olika inlägg presentera några utav mina favorite artists och mitt favoritverk av dem!!


Först ut; Agnes Cecile
Heter egentligen Silvia Pelissero och kommer från Italien (yeay! haha) Gör så häftiga, oftast porträtt av människor, bilder som är enkla fast ändå avancerade. Har verkligen hittat sin egen stil som man känner igen. De är alla så vackra att ha som tavlor på väggen. När jag har min egen lägenhet så ska minst en tavla pryda min vägg!!
Och det här är min favorit av Agnes Cecile. Vet inte vad det är. Från första gången jag såg den var den bara stunning. Så cool. Tänk den på en stor tavla över soffan i ett svartvitt vardagsrum, haha så najs!!

Det sägs att konst är allt som får oss att tänka till, som väcker en tanke. Att konstens uppgift är att säga dig något, få dig att tänka till. Men det tycker inte jag. Jag tycker att konst ska få dig att inte tänka alls. Ta dig till en hålrum i tiden när allt inte måste ha en mening, eller säga något. Utan bara kan få vara vackert. Att den enda tanken man står där med är; WOW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar