tisdag 9 september 2014

PARIS DAG 2

Ny dag, nya äventyr!! haha. Dock i lite sämre väder denna dagen, paraplyet var vår bästa vän så att säga. 


Här på en annan hänglåsbro än den "riktiga". Den har ju blivit så full att räckerna håller på att rasa så nu har man helt enkelt fått börja på fler broar. 

En tur till louvren. När det ändå regnade

Waaa, Mona Lisa och skallig gubbe!!

Selfie med Mona Lisa, givet!! hahah

Mhhhh, är inget jättefan av macarons här hemma men i Paris kunde man ju inte låta bli när de ligger fint upplagda i fina färger överallt!! 

Något som jag däremot är fan av även hemma är ju choklad, mörk choklad, mmmmmm. Hade en tanke att jag ville till något sånt här ställe men trodde det inte var så vanligt och det var inte så viktigt att jag orkade leta efter det men så gick vi bara förbi det här stället, och jag var i himelen!! haha, 

Tycker dock att det är typ lika härligt att bara se på den och känna doften som att äta den hahah. Köpte iaf några små bitar, vanlig mörk hemmagjord och en med kakaokross på, gillar inte kakaobönor/kross annars. Så varför tog du en sån då??  För att den såg rolig ut såklart!!. Men så visade det sig vara typ den godaste chokladen jag någonsin smakat och det har blivit endel chokladfestivaler och mässor genom åren!! haha så det är bra betyg!! Ångrar att jag inte köpte med mig typ ett kilo hem moahahhaha

Var även på en liten shoppingrunda och fick med mig denna kappan. Älskar den. Och efter en välförtjänt vila på rummet bar det ut i Pariskvällen igen!

Vi skulle ut och se på när tornet "sprakar"/blinkar/kaosar som vi hade sett dan innan på håll att det gjorde runt nio så där var vi!! Såg dock att kön till att åka upp var ytterst liten ca en kvart ist för typ minst en timme, så vi bestämde oss för att åka upp i mörkret istället för dagen efter!! Det stod dock en varning för skymd sikt. Men vi chansade!!

Vi upptäckte vad skymd sikt innebar; massa skumma orangea moln som omringade tornet haha. Men tyckte ändå att man såg det mesta!! Var dock ösregn och typ full storm på toppen men skam den som ger sig!! hahaha. Tur att min mobil är vattentät!!

Fick en bild på höjdrädda stackars Hanna vid utsikten iaf!! Och bilden på mig, omg, vad jag sa när jag fick se bilden: "Nämen vilket ollon!!" Menade självklart inte ett sånt ollon utan typ ett ekollon, dock så tycker jag nu att jag mer ser ut som några ägg eller nått ifrån pokemon, som jag dock inte kan hitta någon bild på nu:( De var tre typ ägg/växter/ollon som typ satt ihop i marken tror jag och var liksom standardversionen av den pokemonen, alltså ingen utveckling!! Hade trippletter av den iaf!! Ifall någon ville anteckna hahahahh 

Mer Paris och skumma moln.

Efter våra nattliga höjdbravader var vi så hungriga så vi kunde dö. På riktigt. Hittade ett mysigt ställe nära vårt hotell där vi satt ute under värmelampor klockan typ 11, så mysigt!! Åt en sjukt god risotto som kom in i en stor brännhet gryta, varför lyckas jag alltid ta saker som kommer in på stora varma fräsande saker?? Hahah det är ju kul iaf!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar