måndag 4 augusti 2014

SARDINIEN DEL 5 - BAGAGLINO/PORTO CERVO

Femte delen i Sardinienäventyret WOHO

Välbehövlig paus. På väg till nästa ställe tog vi den närmaste vägen, vilket betydde slingriga småvägar i bergen. Har nog aldrig mått så illa i hela mitt liv. Om någon har varit vid svängarna vid Egnahem kan jag säga att de är rena barnleken mot de här!! Och i två timmar med. Slingrade sig upp för berget och nerför. Men vi fick ju se mycket fint iaf 

Framme vid lägenheten. Här hyrde vi också en lägenhet av typ en privatperson. Var väldigt skeptisk till en början med tanke på den förra men det ändrades ganska fort!! Granngubben var ansvarig och skötte om oss och passade upp på oss haha jättesöt var han

Han hade söta husdjur med. Vi bodde på andravåningen och han under och vi fick syn på att han hade massa sköldpaddor under våran trapp. Det var många fler och en typ mamma men de var jätteskygga och flydde så fort de hörde att vi kom ut. Den här var bara lite segare haha så snäll mamma bara "I'm out of here!!" och bara lämnade sin lilla bäbis :(

Blev extra kär när jag såg utsikten på uteplatsen. Seriöst, såg ut som en tavla.

Gubben hade gjort fint  aww haha

Vi bodde lite utanför Porto Cervo, ett riktigt jet-set ställe där alla fancy-pancy människor hängde, och la in med sina jättebåtar med massa anställda som sprang runt och putsade varenda millimeter, seriöst, jag måste ha en megabåt någon gång ahhaha



Mamma och pappa gav sig ut på upptäcktsfärd och jag och tobbe stannade hemma och åt lunch haha jag åt så jäkla mycket, hela tiden, gick nog upp två kilo på en vecka hahahah

Gången ner till stranden. Vi gick igenom ett golfresort för att komma dit, och det var bara lata pensionärer som åkte golfbil till stranden (var väl ca 50 meter från resortet)



Jag och mamma gjorde "piggelin"-drinkar med SanPellegrinoglassar haha vi fick dock problem eftersom det inte fanns någon pinne haha

Vi kom på att det är bättre att laga maten själv, då vet man iaf vad man får ;) Så vi slängde ihop en liten middag på kvällen, och jag fick ansvar för sallad och tilltugg mmmm

Hejdå lägenheten!! Bara ett ställe kvar innan hemfärd nu


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar