onsdag 19 november 2014

NYA ÄVENTYR

Som alltid i mitt liv så händer antingen ingenting eller allting på en gång haha. Och just nu är det de senaste. Dessutom är ju inte planering min starkaste egenskap så saker händer ju lite hux flux haha. Men nu ska jag alltså åka som au pair till Bologna i Italien. Först drygt två veckor i december för att familjen jag ska till behövde någon lite akut nu innan jul och dels för att lära känna familjen och komma in i det. Sen är jag hemma över jul och sedan åker jag tillbaka för att vara borta i ca ett halvår/till sommaren någongång

Allt har hänt på typ drygt en vecka så det har gått väldigt fort!! Nu har jag i alla fall bokat flyg och det mesta är fixat. Jag har nog inte riktigt fattat det än men det kommer nog! Jag är bara så taggad på att uppleva ett nytt land (har ju varit i Italien 5 gånger men aldrig längre än en vecka..) och en ny kultur och familj och allt vad det innebär!!
Det är lite roligt att jag hamnade i Italien tillslut.. Som jag hatade detta landet haha. Men under alla gånger jag varit där har det bara växt och växt i mina ögon. Och nu ska det bli så jäkla kul att se det "inifrån" eller vad man säger.

Kommer självklart skriva mer om detta senare!!

Sist jag var i Italien!! Sardinien då, det bästa jag upplevt av Italien hittills. Får se om något kommer att slå det...!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar