tisdag 8 april 2014

FINA VÄN

Vill bara ta några minuter och skriva några rader om en fin vän. 
(Ja, jag var tvungen att ta den bästa bilden på oss!!hahahah)

Jag har inte tidigare haft en vän jag verkligen bryr mig om, och som, förhoppningsvis, bryr sig om mig också. Tidigare har vän för mig bara varit någon man hittar på saker med, roar sig med för att det är roligare att vara flera än att va själv. Och jag har aldrig riktigt förstått de som säger att vänner är det viktigaste som finns. För mig har det bara varit så att blir man av med en kan man ju alltid hitta nån ny. Det är klart det känns lite tråkigt men livet fortsätter som vanligt ändå.

Det är inte förrän jag lärde känna tjejen på bilden som jag förstod att vänner faktiskt kan vara livsviktigt. Och att de går inte bara byta ut hur som helst. 

Vi har under våra år som vi varit vänner inte varit osams eller bråkat en enda gång (förutom när jag skrek hela natten på dig för att jag inte fick vara med piraten hahah) trots att vi är så jäkla olika. Nästan motsatser faktiskt. Men jag har, genom henne, lärt mig att man behöver inte tycka och tänka exakt lika dant om allting för att funka bra ihop. Så länge man bara accepterar varandra och varandras åsikter.

Jag vet att jag kan vara dålig på att höra av mig och att vi nu bor i två olika städer igen. Men jag tror inte att vänskap handlar om hur ofta man hörs och ses, utan de viktiga är att man känner att den finns där och när man väl ses, oavsett om det har gått en dag eller två månader så är det som att att det inte har gått någon tid alls.

Så jag vill bara säga tack för allt du har lärt mig, för att du alltid finns där, för att du orkar sitta och lyssna på mig när jag babblar konstant. Tack för att du orkar höra på alla mina flummiga tankar och ideer och för att du håller mig kvar hyfsat på jorden, tack för att du, världens gladaste och härligaste person, vill vara vän med mig. 

(ursäkta den dåliga svenskan!! och tack för att du hjälper mig med den med när det behövs!! haha)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar