fredag 31 maj 2013

BILDBOM - CYPERN DEL 2

Sexig gubbe som ville va med på mitt kort på den läskigaste barnleksaken någonsin.

Lite roligt. Jag upptäckte att vi hade hamnat på samma hotell som jag var på när jag var på Cypern för 12 år sen. Då var jag 6 år och inte så smart. Jag försökte dyka i den här poolen. Den är 30cm djup. Det gick som man kan tänka sig. Jag hade ett stort sår i pannan resten av den semestern.

Bartendern som försökte supa ner oss. Tror inte vi betalade för en enda droppe alkohol här haha. Dagen efter vi hade blivit bjudna kom vi och bara ville ha cola (lätt bakis), men får svaret "varför bara cola? varför inte vodka och cola? Ni betalar cola jag betalar vodka. Ha?" hhahah.

'
Testade en hel del grekisk/cypriotisk mat.Överst är en mini-meze, med grillad lonutza och halloumiost som blev lite av en favorit där nere! Här närmast är en (??) moussaka, en potatisgratäng med zuccini, svamp, köttfärs och någon slags ost. Gott det med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar